יום ש', יט’ בניסן תשע”ד
    דף הבית  |  דבר המנהל  |  חזון בית הספר  |  אתרי כיתות  |  תחומי דעת  |  חדר מורים  |  תקנון בית הספר  |  עלון שבועי  |  יצירת קשר  
 
בהתרגשות ובתפילה גדולה אנו עומדים בפתחו של שבוע החמ"ד, זו השנה הרביעית שאנו זוכים להקדיש שבוע שלם לחזק, להעצים, להעלות על נס את ערכי החינוך הממלכתי דתי, להביט בשמחה ובעין טובה על כל המטען הגדול שאנחנו זוכים לשאת בשליחותנו החינוכית, ולהעצים את הערכים הללו של תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל בקרבנו ובקרב תלמידנו.
קרא עוד...
יום התלמידביום שישי האחרון התקיים "יום התלמיד" בבית חינוך "אוהל שלום"יום זה התקיים באווירה פורימית היתולית אך גם מאתגרת, מהנה ומושתת על ערכים ומידות אותם למדו התלמידים ויישמו ביום זה.
קרא עוד...
תלמידים יקרים! כנסו למרחב הכיתתי שלכם ובצעו את המשימה. בהצלחה.
קרא עוד...
כי אל שומע תפילה.... משיב הרוח ומוריד הגשם יום שישי י"ד אדר א' פורים קטן התכנסו יחדיו אבות ובנים לתפילת הגשם. מנהל בית הספר עינן שמעון פתח בדברי התעוררות ודבר תורה וההורים והתלמידים עמדו בתפילה כפי שמובא במשנה מסכת תענית. התלמידים וההורים היו עטופים בטליתות והחלו באמירת תיקון הגשם על פי הנוסח הספרדי, תלמידים והורים תקעו בשופרות. ברוך השם בליל שבת ובמהלך יום השבת ירדו גשמים. כמו כן תלמידי כיתה ד' של שוש חנינה המחיזו את תפילת חוני המעגל על בקשת הגשמים גם כאן כפי שמובא במסכת תענית. מכאן אנו נקראים לאמירת תיקון הגשם בכל יום עד לירידת גשמים גשמי ברכה.
קרא עוד...
משהו מרענן וקצת שינוי אווירה. התמונות שאתם הולכים לראות לא נלקחו מסט של סרט מדע בדיוני בהוליווד, אלא משולחנות התכנון של המהנדסים ואפילו מהמדפים. חלק ניכר מההמצאות הללו נמצא כבר בשימוש, וגם אלה שלא נמכרות יוצרו לפחות כאבטיפוס. ההערכה היא שבקרוב מוצרים מהסוג הזה יהפכו לנפוצים יותר ויותר בחיינו ויחליפו את הטכנולוגיות שאנו משתמשים בהם כעת. הנה הצצה לגאדג'טים של העתיד הלא רחוק.
קרא עוד...
יום רביעי השבוע ה' אדר א' 5/5/2014 יבקרו תלמידי שכבת ד' במוזיאון לתולדות גדרה והביל"ויים השוכן במבנה מיוחד, שנתרם על-ידי משה מינץ ורעייתו רחל. "המוזיאון לתולדות גדרה והביל"ויים" הינו מוזיאון היסטורי "יישובי", אשר תכניו נוגעים להיסטוריה של כל עם ישראל. המוזיאון ממחיש את הרעיון הציוני בהתפתחותו, תוך התבוננות בדרכם של הביל"ויים ותולדות גדרה משנת 1882 ועד היום. מורשת מינץ חיה ונושמת. הבית שהיה למוזיאון פועל למען רווחת תושבי גדרה, מנציח מספר ומשמר את סיפור הביל"ויים והמורשת הציונית.
קרא עוד...
תעודת מחצית - קרש קפיצה להצלחה היום יקבלו תלמידי בית הספר את התעודה הראשונה של מחצית השנה. כן חצי שנה עברה מפתיחת שנת הלימודים היום שה יהיה יום של שמחה "משנכנס אדר מרבים בשמחה" גם אם התעודה לא הכי מחמיאה. חלוקת תעודות מחצית יוצרת בהלה והיסטריה בקרב ההורים, הילדים והמורים. חשוב לזכור להכניס את הדברים לפרופורציה ולהבין שהציונים הם לא לתעודה כיצד ניתן לעשות בתעודה שימוש כקרש קפיצה להצלחה ולחיזוק מקומם של ילדינו בבי"ס
קרא עוד...
יום חמישי כ"ט שבט ערב ראש חודש אדר ' בישיבת נועם בגבעת מרדכי לתפילה לשחרורו הקרוב של יהונתן פולארד הנמצא בשבי מזה 29 שנה כולנו יחד בלב אחד, בשעה אחת, כל אחד בבית ספרו, בהנהגת מנהלי בתי הספר ורבני בתי הספר. זו תפילת הודיה.עוד על חיי יהונתן ופעולותיו למען כלל עם ישראל בתוכן תפילה למען שיחרור אחינו יהונתן פולארד: יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שבכוח שתיים ועשרים אותיות תורתך הקדושה שקבלנו בהר סיני, תפתח ליהונתן בן מלכה: שערי ארוכה ומרפא, שערי בריאות, שערי גילה, שערי גאולה, שערי .....
קרא עוד...
יום גוש קטיף נקבע בתאריך כ"ב בשבט יום גוש קטיף נקבע בתאריך כ"ב בשבט במסגרת חוק המרכז להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון, תשס"ח-2008. סיפור גוש קטיף מזמן עיסוק בשאלות היסוד ובדילמות הערכיות שעמן מתמודדת החברה הישראלית תוך התייחסות לממד האנושי שבא בהן לידי ביטוי.מטרות ## היכרות עם סיפורו של גוש קטיף כחלק מהמפעל הציוני ## התמודדות עם סוגיות של זהות אישית, זהות קולקטיבית וזהותה של המדינה ## דיון בדרכים לניהול מחלוקת בחברה יהודית-דמוקרטית וגיבוש עמדות מנומקות בדילמות העומדות על סדר היום הציבורי במדינה.
קרא עוד...
לאה גולדברג נולדה ב 29 במאי 1911, קניגסברג/קובנה ונפטרה ביום ח' שבט תש"ל 15 בינואר 1970, ישראל היא מהמשוררים העבריים המפורסמים ביותר בעת החדשה, סופרת מבוגרים וילדים, מתרגמת, מבקרת וחוקרת ספרות, כלת פרס ישראל לספרות לשנת 1970. פרופסור לספרות השוואתית באוניברסיטה העברית בירושלים.תולדות חייה ותמונות באתר בתחומי דעת שפה בנושא סופרים ומשוררים.
קרא עוד...
מחלקת הל"ה, או מחלקת ההר כפי שקרא לה שמעון קושניר לאחר מותם, הייתה מחלקה של 35 לוחמים, מהם 18 מהפלמ"ח ו-17 מהחי"ש, בפיקודו של דני מס, שהיה קודם לכן מפקדו של גוש עציון. רוב לוחמי המחלקה משתי היחידות היו סטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים והאחרים טיילים וסיירים ותיקים. המחלקה יצאה במלחמת העצמאות, כדי לסייע לגוש עציון הנצור ולתגבר אותו בלוחמים ובאספקה. אור ליום שישי ה' בשבט תש"ח, 16 בינואר 1948 המחלקה התגלתה בדרכה ובעקבות כך כותרה על ידי המוני ערבים מהסביבה וכל לוחמיה נפלו בקרב שנמשך כל היום
קרא עוד...
תפילת ילדי החמ"ד לשחרורו של אחינו יהונתן פולארד- ביום רביעי כ"ט טבת תשע"ד 1/1/2014 , ערב ראש חודש שבט, בשעה 10:30 בבוקר, יתכנסו כל תלמידי החמ"ד, יסודי, תיכון וגנים לתפילה לשחרורו הקרוב של יהונתן פולארד הנמצא בשבי מזה 29 שנה כולנו יחד בלב אחד, בשעה אחת, כל אחד בבית ספרו, בהנהגת מנהלי בתי הספר ורבני בתי הספר. זו תפילת הודיה.עוד על חיי יהונתן ופעולותיו למען כלל עם ישראל בתוכןתפילה למען שיחרור אחינו יהונתן פולארד: יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שבכוח שתיים ועשרים אותיות תורתך הקדושה שקבלנו בהר סיני, תפתח ליהונתן בן מלכה: שערי ארוכה ומרפא, שערי בריאות, שערי גילה, שערי גאולה, שערי .....
קרא עוד...
שני דפי משימה בנושא מילות שאלה
קרא עוד...
כמה ריבועים יש בתרשים?
רגע לפני אסיפת ההורים הפרטנית והמפגש עם מחנכת הכיתה והמורות המקצועיות, לפניכם דף מידע ובו הראציונאל של האסיפה ועצות והמלצות להיערכות מיטבית לקראת מפגש זה.
קרא עוד...
קרא עוד...
תלמידי כתה ה' 2של המחנכת יפה דובדבני למדו את הסיפור "נפלו ואבנים בידיהם הקמוצות" על שיירת הל"ה ובעקבות הלימוד הם הכינו עבודות ומטלות אישית. להלן הסיפור בקצרה של שיירת הל"ה , השיר של חיים גורי "הנה מוטלות גופותנו" ורקע לשיר
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
שבוע חמ"ד היום מזה ממש הגיע
קרא עוד...
היום המורה מוטי התחיל לעבוד עם שכבת ו על טקס פורים.כמה תמונות...שהצלחתי לחלץ...
קרא עוד...
בגלל התרגיל שעתיד להתקיים, הבאתי מס' פעילויות לכבוד חג הפורים!
קרא עוד...
חודש שבט חודש של בשורות טובות
קרא עוד...
קרא עוד...
אתם ודאי שואלים מהו שבוע החמ"ד ? התשובה היא:זהו שבוע שבו התלמידים והצוות החינוכי עוסקים ומצדיעים לעשייה חינוכית ולאישים ממנהיגי ומקרב הציבור בחינוך הממלכתי דתי בארץ.
קרא עוד...
מתוך ידיעה, הבנה ואמונה שחינוך איכותי מפתח עוצמה אישית ומוביל אותנו כחברה וכעם, ברמת הפרט וברמת הכלל לחוסן חברתי-לאומי, ומתוך ראיית העתיד ודאגה לדור ההמשך, התכנסנו, נציגים מכל רובדי האוכלוסיה במושבה כשבלבנו תחושת אחריות גדולה, והעלינו על הכתב את החזון החינוכי של קהילתנו. חזון זה, יהווה אבן יסוד משמעותית בעשייה החינוכית במושבתנו , מושבת הבילויים - גדרה
קרא עוד...
חזון ביה"ס
דפים אלו נקראים מפה ר"ת של משנה פרשת שבוע הלכה. דפים אלה הם דפי עבודה שבועיים שבהם יעסקו התלמידים ויכלו להורידם ולענות עליהם.
קרא עוד...
קרא עוד...
21:26 (24/09/11) עורך ראשי
19:14 (06/09/11) עורך ראשי
קרא עוד...
19:23 (06/09/11) עורך ראשי
קרא עוד...
כִּי תַזְרִיעַ..." )י"ב, א'-ב'( רוב רובה של פרשת תזריע הם ענייני נגעים ומצורעים ופרשת שמיני רוב רובה ענייני מאכלות אסורות, וכידוע רוב האנשים לא נכשלים במאכלות אסורות משום שאדם לא מוכן לבלוע תולעת, אבל מוכן לבלוע את חברו על ידי דיבור לשון הרע עליו. לכן הוסמכה פרשת מאכלים הטמאים לענייני המצורע ללמדך שכשם שאתה נזהר ממאכלות טמאים תזהר גם בזה )ר’ ישראל מסלנט זצ"ל( ועל זה המליצו את הפסוק בתהילים "ואנכי תולעת ולא איש" אמר דוד המלך ע"ה תחשבו שאני תולעת ואז לא תבלעוני חי.
קרא עוד...
"וַיִּקְחוּ בְנֵי אַהֲרון נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ... וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי ה' וַתּאכַל אוֹתָם וַיָּמֻתוּ לִפְנֵי ה'" [י', א'-ב'] מובא בספרים הקדושים, שנדב ואביהו מתו מכוח עין הרע. כמובא בילקוט שמעוני, כשראו נשות עם ישראל את אלישבע, אשת אהרון הכהן, אמרו כולן: בעלה אהרון כהן גדול, גיסה משה רבנו מלך, אחיה נחשון בן עמינדב מראשי עם ישראל ושני בניה נדב ואביהו סגני כהן גדול. ומדיבורים אלו נמשך כוח של עין הרע, שהוביל לבסוף למותם בלא עת של שני בניה. חז"ל מספרים על האמוראים הקדושים רב פפא ואביי, שנחלקו יחד בהלכה, ולבסוף ההלכה נקבע כרב פפא. שאל אביי את רב פפא: האם אביך ואמך חיים? ענה ואמר: כן, גם הם בעיר.
קרא עוד...
לֵךְ כְּנוסֹ אֶת כָּל הַיְּהוּדִים" [מגילת אסתר, ד', ט"ז] "אימא, למה כל הילדים מציקים לי, רבים איתי, דוחפים אותי, צוחקים עליי? הם אומרים שבגלל שאני יהודי אני לא שווה כלום" בכיתי לאימא. נכון, זה לא קרה בארץ ישראל, זה קרה בחו"ל וגם קורה עד היום במדינות מסוימות, אבל לא הבנתי למה זה קורה.
קרא עוד...
"אֲשֶׁר נָשִׂיא יֶחֱטָא וְעָשָׂה אַחַת מִכָּל מִצְותֹ ה' אֱלֹוהָיו אֲשֶׁר לֹא תֵעָשֶׂינָה בִּשְׁגָגָה וְאָשֵׁם" [ד', כ"ב] בגמרא מסכת הוריות )י ע"ב( עמדו על השינוי בלשון הכתוב, "אשר" נשיא יחטא, ולא נאמר כדרך שנאמר בשאר הפסוקים "ואם נפש אחת", "ואם כל עדת ישראל ישגו" וכו'. אם כן מדוע שינה הכתוב בלשון וכתב "אשר"? אמר רבי יוחנן בן זכאי: "אשרי הדור, שהנשיא שלו מביא קרבן על שגגתו". שאם עשה עבירה בשוגג, ומודה הוא על שגגותיו ואינו בוש בהודאתו, קל וחומר שהאזרח הפשוט יודה בחטאיו ויביא עליהם קרבן. ואם מודה הוא על שגגותיו, ודאי שנתיניו יימנעו מחטאים במזיד.
קרא עוד...
"אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן" [ל"ח, כ"א] "המשכן משכן" – שני פעמים, רמז למקדש שנתמשכן בשני חורבנין על עוונותיהם של ישראל [רש"י] יש לפרש את הפסוק על פי דברי רבותינו בתלמוד [סנהדרין קב] על הפסוק: "וביום פקדי ופקדתי עליהם חטאתם", שכל פורענות שלא תבוא על ישראל יש בה מעוון העגל. והמפרשים הסבירו זאת על פי משל: מעשה במלך שכעס על בנו, ונטל אבן אחת גדולה אשר יש בה כדי להמית, לזרוק על בנו. לאחר מכן בא אוהב המלך לבטל הגזירה מעל בנו, אמר המלך לאוהבו: "לבטל הגזירה לגמרי שלא לזרוק עליו האבן אי אפשר, מפני שכבר נשבעתי לזרקה עליו, אלא מפני שנשאתי פניך הריני מוחל לו שלא לזרקה עליו בפעם אחת, אלא הריני מחתכה לחתיכות קטנות שאין בהן כדי להמית, ומניחן אצלי, ובכל עת שיהיה לי איזה כעס עליו, אזרוק עליו מאותן חתיכות קטנות עד גמר האבן ההיא, והרי האבן נזרקת עליו והוא לא יוזק".
קרא עוד...
שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לַה'" ל"ה, ב' דברי הכתוב יובנו על פי משל: מעשה באדם אחד שהרחיק נדוד ועזב את משפחתו ובני ביתו לגור בארץ אחרת. והיו עיניו נשואות וכלות אולי יראה איזה אורח הבא מעיר מולדתו, למען ישאל את פיו על בני ביתו ומשפחתו. לימים בא עני הסובב ומחזר על הפתחים. והנה בבואו אל ביתו הכיר בו כי הוא מארץ מולדתו, ושמח מאוד לקראתו. רצה האיש להשתעשע עימו שיספר לו על בני ביתו.
קרא עוד...
אמר רבי משולם: "התפילה חשובה מאוד, אבל כשמדובר בלימוד התורה, לא די בכך. על התורה צריך לעמול, להתייגע ולהשתוקק לחקר האמת!".... זאת מלמדת התורה: "וייקחו אליך שמן זית זך" – שמן נמשל לתורה, מהו השמן הזך? מהי דרך הלימוד האמיתי? "כתית" – שאדם צריך לכתת עצמו, לשבור את גופו
קרא עוד...
"וְצִפִּיתָ אותוֹ זָהָב טָהוֹר מִבַּיִת וּמִחוּץ תְּצַפֶּנּוּ" כ"ה, י"א יש לפרש בדרך רמז, כי הנה אמרו רבותינו בתלמוד שבת קלג: "זה אלי ואנוהו" – התנאה לפניו במצוות. עשה לפניו סוכה נאה ולולב נאה ושופר נאה, ציצת נאה וספר תורה נאה, וכתוב בו לשמו בדיו נאה בקולמוס נאה בלבלר אומן, וכורכו בשיראין נאין. נמצינו למדים שחובה קדושה מוטלת על האדם לייפות את המצווה ולהדר אותה. ואולם כוונת האדם צריכה להיות לשם שמים, ולא כדי להתפאר בפני הבריות.
קרא עוד...
"וַיֹּאמְרוּ כֹּל אֲשֶׁר-דִּבֶּר ה' נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע " כ"ד, ז' בגמרא מסכת שבת )דף פ"ח( דרשו חז"ל על הפסוק: "ויתייצבו בתחתית ההר", אמר רב אבדימי בר חמא בר חסא: מלמד שכפה הקדוש ברוך הוא עליהם את ההר כגיגית, ואמר להם: "אם אתה מקבלים התורה – מוטב, ואם לאו – שם תהיה קבורתכם! והקשו בתוספות שם, שהרי בני ישראל אמרו למשה: "נעשה ונשמע" ואם כן מדוע צריך היה הקדוש ברוך הוא לכפותם לקבל את התורה? קושיה זו יש לתרץ במשל:
קרא עוד...
"כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ וְאֶת-אִמֶּךָ "כ', י"א( מסופר בספרי רבותינו: ר' יהושע בן אלם הגידו לו בחלום: "שמח בלבבך שאתה וננס הקצב, מושבו ומושבך בגן עדן וחלקו וחלקך שווים כאחד". כשניעור ר' יהושע חשב בלבו ואמר: "אוי לי שמיום שנולדתי הייתי תמיד ביראת קוני, ולא עמלתי אלא בתורה, לא הלכתי ארבע אמות בלא ציצית ותפילין והיו לי שמונים תלמידים, ועכשיו שקולים מעשיי ותורתי עם הקצב?" שלח לתלמידיו: "תדעו שלא אכנס לבית המדרש עד שאראה מי הוא זה האיש ומה מעשיו שהוא חברי בגן עדן.
קרא עוד...
קרא עוד...
"כִּי-אֲנִי הִכְבַּדְתִּי אֶת-לִבּוֹ וְאֶת-לֵב עֲבָדָיו לְמַעַן שִׁתִי אֹתֹתַי אֵלֶּה בְּקִרְבּו" ֹ )י', א'( המפרשים שאלו מדוע השם יתברך הכביד את לב פרעה בכל פעם להרבות בניסים, והרי די היה שייתן לו מכה אחת זמן מרובה, עד שילאה ולא יוכל לסבול אותו, ובעל כורחו יצטרך לשלוח את ישראל?
קרא עוד...
קרא עוד...
גלות מצרים למה? על פי דברי הרב פינטו יאושיהו הנה כשנתבונן בפרשת השבוע פרשת שמות, נקשה: הקב"ה רחום וחנון וכל מידותיו להטיב עם העולם, אם כן מדוע הקב"ה שיעבד אותנו בארץ מצרים בגלות כל כך קשה ומרה? בידי אכזרים ורעים כפרעה אשר שיעבד אותנו בפרך בחומר ובלבנים ובכל עבודה בשדה בלי שום רחמים, מלך אכזר כפרעה אשר היה שוחט בכל יום מאה וחמישים תינוקות ורוחץ את גופו בדמם, מדוע לא שיעבד אותנו בידי מלך עם יותר רגשות ויותר רחמים? על מה היה צריך לשעבדנו בידי אכזרים כל כך גדולים כפרעה, שריו ומכשפיו? אלא, משלו חז"ל דבר זה לאיש עשיר אשר היה לו בן, אשר ירד מדרך הטובה והתדרדר לדברים רעים וקשים והאב הרחום היה מדבר על ליבו שיחדל ממעשיו הרעים יום אחר יום, אך הבן התמיד במעלליו ובדרכיו הרעים והקשים, עד אשר האב לא היה יכול יותר ובאחד הימים לקח את בנו לשוק העבדים ושם את בנו למכירה לעבד. הזדעזעו כל בני המשפחה וכן כל הקהילה היהודית ממעשיו וכך עמד על הדוכן והציע את בנו למכירה פומבית. והנה שני סוחרים הגיעו למחיר הגבוה ביותר ועמדו על אותו מחיר והיה בידי האב המוכר להחליט בידי מי למסור את בנו.
קרא עוד...
הכול מה' יתברך בפרשת השבוע נאמר, שלאחר פטירתו של יעקב אבינו, חששו האחים שמא יוסף ייטור להם טינה על שמכרוהו, ועל כן באו אליו בתחינה ובקשו ממנו שיישא את עוונם, וימחל להם על חטאם כלפיו. כה מפתיעה הייתה תשובתו של יוסף: "ויאמר אליהם יוסף התחת אלוקים אני. ואתם חשבתם עלי לרעה, אלוקים חשבה לטובה למען עשה כיום הזה להחיות עם רב". יוסף הצדיק בדבריו אלו אמר לאחיו, את אחד מיסודות האמונה הגדולים ביותר. והוא: שכל מה שמתרחש בעולם הוא בהכוונה מדויקת מאת השם יתברך.
קרא עוד...
קרא עוד...
וְהִנֵּה שֶׁבַע פָּרוֹת אֲחֵרוֹת עֹלוֹת אַחֲרֵיהֶן... וַתַּעֲמֹדְנָה אֵצֶל הַפָּרוֹת... וַתֹּאכַלְנָה הַפָּרוֹת" )מ"א, ג'-ד'(אוסף יקר המלוקט מ'בני ציון', 'תורת הפרשה', 'מעיין השבוע' ועוד... מעיר כאן בעל ה"שפת אמת", כי כאן מרומזים דברי חכמינו שאמרו, כי בתחילה בא היצר הרע אל האדם כ"הלך" עובר אורח, לאחר מכן הוא בא אליו כ"אורח" ולבסוף הוא נעשה "בעל בית" מושל בו. שבע הפרות הרעות הינן סמל כוחות הרע של היצר, ובראשונה הן "עולות"- קמעה קמעה הן עולות ומתגלות לעתים רחוקות. לאחר מכן "ותעמדנה אצל"- הן מתדבקות אל האדם כאורח, עד שלבסוף "ותאכלנה"- הן בולעות אותו לחלוטין)... מעש"ת(
קרא עוד...
וַיֵּשֶׁב יַעֲקב" )ל"ז, א'( ביקש יעקב לישב בשלווה, קפץ עליו רוגזו של יוסף. צדיקים מבקשים לישב בשלווה. אמר הקב"ה: לא די לצדיקים מה שמתוקן להם לעולם הבא אלא שמבקשים לישב בשלוה בעולם הזה? רש"י(. מה חיסרון יש במה שביקש יעקב לישב בשלווה ומדוע לא יאכל פירות מעשיו הטובים בעולם הזה ותהיה הקרן שמורה לו לעולם הבא? הרמח"ל ב"מסילת ישרים" פרק ט' כותב: "כי האדם לא למנוחה הוא בעולם הזה אלא לעמל וטורח, והיינו רק ע"י שהאדם מוותר על תענוג בעולם הזה ומתייגע בעבודתו יתברך. על ידי זה הוא נבנה ומשיג את שלמותו". ה"חפץ חיים" זצ"ל היה אומר על הייסורים שבאים על האדם שצריך לקבלם בכובד ראש, והבועט בייסורים דומה בעיני לאסיר שמוליכים אותו כבול בשלשלאות ברזל ורוצה להסירן מעליו, וכל מה שמסובב ומנסה להיחלץ מכבליו בכוח, הרי הוא רק מזיק לעצמו והשרשראות מוסיפות וחותכות בבשרו.
קרא עוד...
עם לבן גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי ולא למדתי ממעשיו הרעים )רש"י( הדברים יובנו על פי משל )שהובא בספר "בן איש חי" דרשות פרשת בא פעם אחת נפגשו יצר הטוב ויצר הרע, אמר יצר הרע ליצר הטוב, עד מתי נלחם זה עם זה, בוא ונעשה "שביתת נשק", ואעביר אני לך את ה"קליינטים" שלי, וכן אתה תעביר אלי את ה"קליינטים" שלך... הסכים לכך יצר הטוב. לפי הנ"ל מובנים דברי יעקב אבינו שאמר "עם לבן גרתי". ואומר רש"י "ותרי"ג מצוות שמרתי ולא למדתי ממעשיו הרעים", דהיינו שיעקב אבינו התאונן ואמר שאמנם תרי"ג מצוות שמרתי, אולם לא למדתי מלבן לקיים את המצוות במידה כזו של התלהבות ומסירות, כפי שהוא היה עושה את מעשיו הרעים
קרא עוד...
"וַיְהִי בַבֹּקֶר וְהִנֵּה הִוא לֵאָה" ) כ"ט, כ"ה( אמרו במדרש: שכל אותו הלילה היה קורא לה" רחל" והיא עונה לו כן, וכי מה צריך היה ליעקב לקרוא בשם רחל כל הלילה? ........... יעקב אבינו חשש פן לבן רימה אותו והכניס לו לאה במקום רחל וע"כ המתין לה עד שנשתקעה בשינה, ואז התחיל לקרוא "רחל" להעמידה במבחן, אם היא באמת "רחל" או שהיא "לאה" וע"כ כשהיא ענתה לו "כן" מתוך שינה היה בטוח שהיא רחל, וע"כ בבוקר כשנודע לו שהיא לאה, אמר לה: "את רמאית בת רמאי שהרמאות מוטבעת בך מלידה שאפילו מתוך שינה כשקראתי לך "רחל" ענית לי "כן "(אמרי חן(
קרא עוד...
"וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לה " לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ כִּי עֲקָרָה הִוא וַיֵּעָתֶר לוֹ ה' וַתַּהַר רִבְקָה אִשְׁתּוֹ". הירבה והפציר בתפילה )רש"י( חז"ל לימדונו עד כמה גדולה כוחה ומעלתה של התפילה – עד כדי שינוי גדרי הטבע והפיכתם לגמרי, שהרי ידוע שיצחק ורבקה היו עקרים ולא יכלו ללדת כלל ולפי גדרי הטבע היו אמורים להיות משך כל חייהם ללא ולד ורק בזכות התפילה נענו משמים.
קרא עוד...
"וְהָיָה הַנַּעֲרָ אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיהָ הַטִּי-נָא כַדֵּךְ וְאֶשְׁתֶּה וְאָמְרָה שְׁתֵה וְגַם-גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה אֹתָהּ הֹכַחְתָּ לְעַבְדְּךָ לְיִצְחָק" )כ"ד, י"ד( אולם רבקה לא אמרה כמו שאמר העבד "שתה וגם גמליך אשקה", במאמר אחד, אלא "ותאמר שתה אדוני", ורק לאחר ש"ותכל להשקותו", אזי "ותאמר גם לגמליך אשאב", כי אילו אמרה "שתה וגם גמליך אשקה", הרי הייתה משווה את אליעזר לגמלים, ואף על פי שהוא אמר כך בעצמו, מכל מקום היא לא אמרה כן. מכאן, לימדה אותנו תורה דרך ארץ, לעולם יהא אדם זהיר בדבריו שלא להוציא מפיו דבר מגונה ולא הדומה למגונה. ומה עבד זה שהוא עצמו השווה את עצמו בדבריו לגמל, דקדקה רבקה כל כך בדברה איתו, כל שכן שחייב אדם להיות נזהר בכבוד חברו ובכבוד הבריות מאוד במאוד .
קרא עוד...
וַיֵּרַע הַדָּבָר מְאֹד בְּעֵינֵי אַבְרָהָם עַל אוֹדֹת בְּנוֹ" )כ"א, י"א(. "הוא כזה מרגיז. הוא תמיד עושה לנו בעיות. הוא תמיד מלשין. הוא ילד כזה שקודם מרגיז, ואחר כך כשנותנים לו מכות, הוא רץ למורה ומתלונן..." כך חשבתי לעצמי. אבל מה עושים? איך מתנהגים עם ילד כזה? האם רק לשתוק ? למה ? הוא מרגיז אותי, למה שאשתוק? להחזיר לו? אני אקבל עונש מהמורה, וההורים יכעסו עלי? לעשות עליו חרם? זה נשמע מוגזם.
קרא עוד...
קרא עוד...
מהי מטרת כל הניסיונות הללו? לכל ניסיון שבא לאדם יש שתי מטרות. האחת, לנסות את האדם אם יעמוד בו או לא. והשנייה, להעלות את האדם למדרגה גבוהה יותר מזו שהיה בה לפני הניסיון. מלשון נס, "להעלות על נס", לרומם ולגדל את המתנסה. אברהם אבינו עלה מעלה מעלה ע"י הניסיונות, עד שהגיע למדרגה גבוהה מאוד וזכה לכינוי "ירא אלוקים" )בראשית כב, יב(. המכנה המשותף לכל הניסיונות הללו היה לבודד את אברהם אבינו מכל העולם, מבחינה פיזית ומבחינה אמונית, וכל זאת במטרה שידבק בקב"ה.
קרא עוד...
מחלקת הל"ה, או מחלקת ההר כפי שקרא לה שמעון קושניר לאחר מותם, הייתה מחלקה של 35 לוחמים, מהם 18 מהפלמ"ח ו-17 מהחי"ש, בפיקודו של דני מס, שהיה קודם לכן מפקדו של גוש עציון. רוב לוחמי המחלקה משתי היחידות היו סטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים והאחרים טיילים וסיירים ותיקים. המחלקה יצאה במלחמת העצמאות, כדי לסייע לגוש עציון הנצור ולתגבר אותו בלוחמים ובאספקה. אור ליום שישי ה' בשבט תש"ח, 16 בינואר 1948 המחלקה התגלתה בדרכה ובעקבות כך כותרה על ידי המוני ערבים מהסביבה וכל לוחמיה נפלו בקרב שנמשך כל היום. להלן סיפור על גורל הגר"א לזיהוי שמות נרצחי שיירת הל"ה
קרא עוד...
אומנות התוכחה- מאז ומעולם אפיינו תוכחה וביקורת את ההוויה היהודית. מנביאי ישראל ועד לשיח הציבורי העכשווי, תכונות אלו לא פסקו מישראל. רבים יופתעו לגלות שבתורה התוכחה משמשת דווקא דרך להתגבר על הניכור ועל השנאה בין בני אדם: "לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ" (ויקרא י"ט, י"ז). המפרשים מסבירים שהצמידות בין השנאה לתוכחה יוצרת קשר של ניגוד, כלומר התוכחה מביאה שלום (רשב"ם). תוכחה היא ביטוי לאהבה: "כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶאֱהַב ה' יוֹכִיחַ" (משלי ג, י"ב). גם הפסוק העוקב מרמז על כך, שלאחר הפסוק המצווה "הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ' ישנו הפסוק 'וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ". האהבה אמורה להיות הדדית: "הוֹכַח לְחָכָם, וְיֶאֱהָבֶךָּ" (משלי ט, ח). הפסוק הקודם ל "הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ" הוא "לֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ". כאן הצמידות מרמזת שהימנעות מאמירת תוכחה משולה למי שאינו נוקף אצבע כאשר רואה את דם חברו נשפך.
קרא עוד...
הדואג לדורות מחנך ילדים- בפרשת "מטות" אנו קוראים,על הבקשה של שבטי גד וראובן ממשה רבנו להתיישב דווקא מזרחית לירדן במקום עתיר במרעה ולגדל שם את צאנם בנחת וברווחה כלכלית. בתשובתו משה מותח עליהם ביקורת משום שהוא חשד שהם פחדו מהעימות הצבאי עם העמים השונים, שישבו בחלק ממערב לירדן, וניסו להתחמק מהשתתפות בלחימה על כיבוש הארץ יחד עם שאר השבטים. חז"ל הוסיפו וגילו לנו שמשה העביר עליהם ביקורת נוספת וסמויה יותר על צורת החשיבה החומרית ועל סדרי העדיפויות המעוותים שבאו לידי ביטוי בפנייתם אליו. מהכתוב עולה כי בני גד וראובן ביקשו: "גדרות צאן נבנה למקננו פה וערים לטפנו", ואילו משה הפך את סדר הדברים: "בנו לכם ערים לטפכם וגדרות לצאנכם" (פסוק כ"ד). בעוד הם הקדימו את הצאן לטף, שכן הם חסו על ממונם יותר מאשר על בניהם ובנותיהם, משה, לעומתם, אמר להם: בנו לכם תחילה ערים לטפכם, ואחר כך גדרות לצאנכם. המטרה ומשאת החיים היא הבית והמתרחש בתוכו. גולת הכותרת היא גידול הילדים, חינוכם והכוונתם בנתיבות החיים. הצאן, המסמל את העבודה, את הפרנסה ואת הקריירה, תופס מקום משני בלבד. הוא חשוב, אבל הרבה פחות, ולכן עליו להתייצב באחרונה.מתן דוגמא אישית: חשוב מאוד לא להטיף לילדים על דברים שאנחנו בעצמנו בתור הורים לא מצליחים ליישם. לילדים יש רדארים משוכללים ביותר שחודרים את כל סבך המילים הריקות הישר אל הלב של ההורה. אם ההורה מורה לדברים שהוא עצמו לא משיג או אפילו לא באמת מאמין בהם, הילד לא יספוג ממנו שום דבר חיובי ואף יחשוב שההורה שקרן ולא אמין. המסקנה המתבקשת היא שכדי להיות מחנכים אמיתיים חובה קודם כל לחנך את עצמנו. חום ואהבה בלי תנאים ובלי סייגים: הדבר הראשון והחשוב מכל זה נתינת והענקת חום ואהבה. אם בקשר שבין איש ואישה נושא זה קריטי, אז לגבי הילדים זה ממש פיקוח נפש. כשילד מרגיש שלא אוהבים אותו והוא לא שומע מספיק מהוריו כמה הוא מקסים ונפלא הוא פשוט קמל מבחינה רגשית. תפקידנו לשדר לילד שלא משנה מה קורה ולא משנה כיצד הוא התנהג בגן/בבית הספר – אנחנו אוהבים אותו!
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
מפתח הלב מתוך אמונה לפרשת "וירא" 1) השלימו: בפרשתנו מסופר כיצד _________ נלקחה על ידי _________ מלך _________ מבלי שידע שהיא אשת אברהם. לאחר שהוא נענש בידי _________ ומגלה את האמת הוא מבקש את סליחתו ועזרתו של _________. ! תרמילון: שרה \ אברהם \גרר \שמים \אבימלך 2) עיינו בפסוקים הבאים, הלקוחים מסוף פרק כ' ובצעו את המשימות שבהמשך. "וַיִּתְפַּלֵּל אַבְרָהָם אֶל הָאֱלֹקים וַיִּרְפָּא אֱלֹקים אֶת אֲבִימֶלֶךְ וְאֶת אִשְׁתּוֹ וְאַמְהֹתָיו וַיֵּלֵדוּ" כִּי עָצֹר עָצַר ה' בְּעַד כָּל רֶחֶם לְבֵית אֲבִימֶלֶךְ עַל דְּבַר שָׂרָה אֵשֶׁת אַבְרָהָם" א) מה היה עונשם של אבימלך ומשפחתו על לקיחת שרה (בחרו בתשובה הנכונה) i) הם חלו בצרעת. ii) הם לא הצליחו ללדת. iii) הם נעצרו ולא הצליחו ללכת. ב) כתבו כיצד סייע להם אברהם? ______________________________ _____________ 3) מיד לאחר מכן, בתחילת פרק כ"א, מספרת התורה על לידת יצחק. קראו את הפס' ואת פירוש רש"י המובא בהמשך וענו על השאלות הבאות. "וה' פָּקַד אֶת שָׂרָה כַּאֲשֶׁר אָמָר וַיַּעַשׂ ה' לְשָׂרָה כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר. וַתַּהַר וַתֵּלֶד שָׂרָה לְאַבְרָהָם בֵּן לִזְקֻנָיו לַמּוֹעֵד אֲשֶׁר דִּבֶּר אֹתוֹ אֱלֹהִים" "סמך פרשה זו לכאן ללמדך שכל המבקש רחמים על חבירו והוא צריך לאותו דבר הוא נענה תחילה, שנאמר ' ויתפלל וגו' וסמיך ליה וה' פקד את שרה שפקד כבר קודם שרפא את אבימלך" א) על איזו שאלה מנסה לענות רש"י?(בחרו בתשובה הנכונה) i) מדוע נסמכה פרשית לקיחת שרה ע"י אבימלך לפרשית הולדת יצחק. ii) מדוע נכתב סיפור לידת יצחק מיד לאחר הסיפור על תפילת אברהם למען רפואת אבימלך. iii) תשובות א+ב נכונות. ב) סמנו בפירוש את הכלל שלומד רש"י מסמיכות הפרשיות. ג) כיצד מוכיח רש"י שה' פקד את שרה (כלומר נתן לה הריון) עוד לפני שריפא את אבימלך ובני ביתו? ?(בחרו בתשובה הנכונה) i) כי כתוב פקד (בזמן עבר) ולא ויפקוד. ii) כי קודם מסופר על ריפוי אבימלך ואז על לידת יצחק. iii) הוא לא מביא הוכחה אלא מסביר שידע זאת ברוח הקודש. 4) כתבו על מקרה בו התפללתם עבור אחרים. נסו להזכר כיצד חשתם ______________________________ ______________ ______________________________ _____________ בחייו של הרצי"ה היו שזורים לא מעט ארועים עצובים ואף על פי כן הוא לא היה מרוכז בעצמו וידע להיות רגיש לכאבו של הזולת. בספר "משמיע ישועה" מסופר בשם הר' יאיר אוריאל על מקרה הממחיש עניין זה... צעדתי עם הרב צבי יהודה ברחוב הרב קוק בשעת בוקר. במדרכה ממול הלך בחור כשעינו חבושה בתחבושת גדולה. הרב לא הכיר את הבחור, אבל כשהבחין בו נאנח ממעמקי ליבו ואמר בכאב ובתחינה: "אוי, שיהיה בריא".
קרא עוד...
21:20 (24/09/11) עורך ראשי
21:18 (24/09/11) עורך ראשי
19:57 (06/09/11) עורך ראשי
מזל החודש- דגים, לפי שבחודש זה הדגים שבנהרות ובאגמים פרים ורבים. המסורת רואה בדגים סמל ברכה כי הדגים מכוסים מן העין במים ו"אין הברכה מצווה אלא בדבר הסמוי מן העין" ישראל נמשלו לדגים: מה דגים חייהם במים אף ישראל חייהם בתורה, שנמשלה למים המחיים את הנפש. "הוי כל צמא לנו למים ואין מים אלא תורה". בטבע - החורף עוד מנסה את כוחו, הגשמים לא פסקו עדיין, יש ואפילו ברד וכפור מופיעים, אך ההפסקות בין הגשמים הולכות ומתארכות ושמש נוחה מלטפת. חודש אדר הוא הראשון בחודשי האביב. הארץ כולה פורחת,הנורית הכלנית והפרג מצטרפים לחגיגה. ציפורי החורף הצפוניות חוזרות למולדתן וציפורי הקיץ חוזרות אלינו מאפריקה. קטיף ההדרים מגיע לקיצו. השקד, האפרסק , המשמש השזיף והתפוח בשיא פריחתם.
קרא עוד...
מזל החודש דגים בחודש זה הדגים פרים ורבים בנהרות ובאגמים. הדגים הינם סמל לברכה, הדגים מכוסים מן העין במים "ואין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין". ישראל נמשלו לדגים: כשם שהדגים חייהם במים, ישראל חייהם בתורה שנמשלה למים המחיים את הנפש "ואין מים אלא תורה". מזל דגים בלשון רבים, רמז לעבור השנה אדר א' ו-ב' שמזל אחד להם. פרוש אחר מפרש את השם כ"גורן", כי בו מכינים את הגרנות לקראת קציר האביב. דעה אחרת גורסת שאדר פירושו קודר, מעונן. ואולי אדר הוא מלשון הדר, שכן חודש זה הוא נהדר בטבע ארץ-ישראל השדות מוריקים והפרחים פורחים.
קרא עוד...
החודש בטבע: חודש שבט מסמל את תחילת השנה החקלאית הטבעית של האילן. לקראת סוף חודש שבט מתמעטים הגשמים, עליית הטמפרטורות מגבירה את קצב הגידול של הצמחים ומתחילים להופיע סימני האביב. מיום ליום מתרבים פרחי – הבר ובסוף החודש משתרעים כבר מרבדים של פרחי שדה והארץ מתחילה להתכסות בכלניות, בנרקיסים, ברקפות ובשאר פרחי אביב בשלל צבעים. העצים מתחילים ללבלב, עצי ההדר מתחילים להנץ פרחים "השקדייה פורחת ושמש בה זורחת". הכול מבשר את בו האביב כדברי יהודה אלחריזי: "שבט מעוז לכל איש ומבט הוא מן היגונים מפלט...האפיקים על הארץ יפוצו ונחלים על רצפת שש ירוצו והארץ תוציא צמחיה...והשמש תקרב והאור יערב...".
קרא עוד...
טבת - פירושו ששוקעים בו - כי הוא בעיצומו של החורף זמן שהדרכים והשדות מוצפים ורגלי ההולכים שוקעות בבוץ. במגילת אסתר נזכר כחודש העשירי. סימנו של חודש טבת - גדי - מזל החודש גדי בו יוצאים הגדיים למרעה. יוסף טרומפלדור ,ראש פינה , הנר שמיני , אריאל שרון ,אברהם שפירא ,מבצע "חורב" ,קריית שמונה ,עזרא ונחמיה ,סאדם חוסיין ,צום עשרה בטבת ,חיים נחמן ביאליק ,הנביא מלאכי ,אברהם שטרן ,מחנות קפריסין ,הקרן הקיימת לישראל ,מחנות ההשמדה ,הרמב"ם ,עולי הגרדום בבגדד ,זבולון המר ,הספינה "אגוז" ,רעידת אדמה בצפת ,בחירות ראשונות לכנסת , צוללת דקר ,שניאור זלמן מלאדי ,אחד העם , הרב יצחק כדורי
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
11:37 (16/09/11) עורך ראשי
אירועים ותאריכים ראויים לציון במהלך החודש
ביה"ס הינו ממלכתי-דתי-קהילתי המתנהל על פי רוח התורה וההלכה, חלק מחזון בית הספר הוא לפתח אקלים חינוכי- חברתי- מטבי. לצורך הגשמת החזון גיבש הצוות החינוכי בשיתוף הנהגה מוסדית והפיקוח- תקנון בית ספרי שמטרתו ליצור שפה אחידה וכללי התנהגות ברורים לביה"ס.
קרא עוד...
רשימות ספרי הלימוד לשנה"ל תשע"ג

לצפייה והורדת הרשימות יש להיכנס לנושא "רשימות ספרי הלימוד תשע"ג" בצד ימין של הדף.
קרא עוד...
תגובות: -1  צפיות: -1
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
תרומה עם תמורה לקראת החנוכה אקים גדרה בשיתוף מועצת התלמידים של ביה"ס "אוהל שלום" מזמין אתכם לקנות מארזי שי לחג! אתם תיהנו ממארז מתוק וחגיגי וההכנסות כולן למען פעילות הסניף לרווחתם של אנשים עם מוגבלות שכלית! המארז באריזה חגיגית, כולל מבחר ממתקים וסביבון במחיר של 12 שקלים בלבד:
קרא עוד...
קרא עוד...
אם בחדר ואם בממ'ד, אם בבית ואם בכתה, תמיד נרצה ליצור לילדינו סביבה בטוחה, ועדיף גם משעשעת ומצחיקה. נילי רביב, מפתחת שיטת רביב לפיתוח כישורי קשב ולמידה, שולפת מתיבת האוצרות שלה משחקים משעשעים התורמים 'כאילו במקרה' לפיתוח זכרון, שליפה, יצירתיות ושליטה עצמית.
קרא עוד...
קרא עוד...
הורים יקרים , ידוע לנו שאתם כמונו דואגים וחרדים לילדיכם בכל ימות השנה ובמצבי חירום על אחת כמה וכמה. אתם מהווים את הסביבה הקרובה של הילד ואתם נמצאים במרכז עולמו. איך יכול ההורה לעזור לילדו כשגם הוא נתון במצב לחץ?
קרא עוד...
מְגִלַּת אֶסְתֵּר, שהיא אחת מחמש המגילות שבחלק הכתובים שבמקרא, מגוללת את סיפור ניסיון השמדתם והצלתם של יהודי ממלכת פרס בימי המלך אחשוורוש. מאורע זה, לפי המגילה, שימש יסוד לקביעת חג הפורים. במוקד המגילה עומדת מזימתו של המן להשמיד את כל היהודים, כשמולו עומדים מרדכי היהודי ודודניתו אסתר, אשר נבחרת בראשית הסיפור להיות למלכה, והודות למעמדה ותושייתה מצליחה לסכל את מזימתו של המן. על פי ההלכה, יש מצווה לקרוא את המגילה בפורים, בלילה וביום. מצווה זו נקראת מקרא מגילה. בטרם נקרא מגילה יש להתכונן שנשלוט בה ונדע את תוכנה וכן את עיקרי פירושה לפניכם שאלות הכנה
קרא עוד...
קרא עוד...
אסתר שטרייט-וורצל נפטרה ב-7 בדצמבר 2013, בגיל 81, אחרי מאבק במחלה קשה וממושכת. הותירה בעל, שלושה ילדים וחמישה נכדים. נקברה בבית הקברות סגולה בפתח תקווה.אסתר שטרייט נולדה בשנת 1932 במושבה, בת לסופר והמחנך שלום שטרייט. בגיל 12 פרסמה את סיפורה הראשון, ומחמת הביישנות עשתה זאת בשם העט "צבי הדס". בגיל 17 סיימה את לימודיה בגימנסיה "אחד העם" שייסד אביה, והחלה ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים.ב-2008 הוציאה את הספר "קיץ כתום", רומן המספר על פינוי גוש קטיף, ונוקט עמדה המתנגדת לתוכנית ההתנתקות ותומכת במתנחלים. שטרייט-וורצל אמרה שהיא התנגדה להתנתקות ותומכת בימין הציוני-לאומי.
קרא עוד...
לא רואים עליה /אהרונוף חגית ילדה עיוורת בשם שיר מצטרפת באמצע שנת לימודים לבית ספר במושב. התלמידים, הלומדים ביחד כבר מספר שנים, נדהמים להכיר ילדה המתמודדת עם נכותה באומץ ובלי הנחות. חוכמתה, יופייה ותגובותיה הישירות לכל קושי שמתעורר סוללים את דרכה אל לב הילדים.
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
קרא עוד...
ארגנו את המידע הספרותי בתוך תרשים זרימה על ידי שימוש בצורות אוטומטיות.
קרא עוד...
התלמידים לומדים בשעורי עברית סיפורים בהתאם לעונת השנה, חג המתקרב או כל גורם מזמן אחר. מארגנים את המידע בתרשים והנה הוא לפניכם.
קרא עוד...
חדשות
שכבות
תחומי דעת
אודות
דפי קשר
טפסים להורדה
דפי פרשת שבוע
לוחודש
תקנון ביה"ס
רשימות ספרי לימוד תשע"ג
תקנון לבחירות מועצת תלמידים
פינת היועצת
שאלות חזרה לחידון
ספרייה
מחשבים
תשלומי הורים תשע"ד
ועד הורים
שבוע חמ"ד
המנון ביה"ס
למידה בשעת חירום
חיפוש באתר